Wednesday, May 7, 2008

Khai & Rosma Diijabkabulkan


Tiada kata yang lebih indah buat seorang gadis saat diri dilamar sang teruna yang yang dicintainya. Tiada lafaz yang lebih abadi dari cinta selain lafaz pengikat kasih sebagai suami isteri yang sah dan disukai Allah. Dengan sekali lafaz, kini Rosma telah menjadi milik Khai. Mereka merupakan pasangan pertama program realiti televisyen, AF1 yang mengakhiri cinta mereka ke jinjang pelamin.

Bermulanya sebuah kisah cinta di pentas AF sejak tahun 2003 lalu yang penuh kemanisan. Tiada siapa yang menjangkakan termasuk tuan empunya diri dari usikan nakal peserta dan peminat AF menjadi realiti malah merupakan faktor utama menyuburkan benih cinta di hati masing-masing. Tatkala, Rosma melangkah keluar ketika namanya diumum tersingkir, berderai air mata Khai mengiringi kepulangan Rosma. Jua, tak siapa menjangkakan air mata Khai itu penuh keikhlasan, penuh rasa kasih dan cinta buat Rosma.

Dan tanggal 26 April 2008, Masjid Putrajaya menyaksikan sekali lagi air mata kesyukuran Mohd Khairul Nizam Mohammad Wahi atau Khai dengan Rosmayati Sidek atau Rosma saat diijabkabulkan pada jam 11.55 pagi selepas dua jam ditunangkan pada majlis yang sama.

Hantaran Khai sebanyak RM16,161.61 untuk Rosma yang juga menerima mas kahwin berjumlah RM100. Sebanyak 9 dulang dari pihak Khai berupa sireh junjung, tas tangan dan kasut berjenama Guess, sejadah, telekung serta senaskah al-Quran. Rosma pula membalas 11 dulang hantaran seperti, kek, minyak wangi, sireh junjung, kasut dan tali pinggang berjenama Armani Exchange, puding, coklat dan juga senaskah al-Quran.
-Sumber Mangga Online ( http://www.manggaonline.com.my/ )

No comments: